En tanke

Vart man än arbetar med och vart man än möter folk/människor, det gör man i princip dagligen, så kommer man alltid få sig tankeställare. Jag vet inte hur många gånger jag eller någon i min närhet har stött på människor som ska tycka. Detta vare sig de känner en eller inte. Jag är inte alltid så bra på att tackla dessa situationer, men jag hoppas att jag tar lärdom varje gång. Egentligen kanske jag inte skulle lägga så mycket energi på det eller snarare dem som försöker ta min tid eller om vi ska nämna det som energi? Hur hanterar ni det? Hoppas att jag får ut det jag menar utan att skriva exempel! Undrar varför dessa människor gör på detta vis mot andra människor, är det för att stärka sig själva? Mår de inte bra, så de känner att de behöver sno andras energi? Detta kanske handlar om fler saker och situationer men ni får tolka det som ni vill :)
Jag hoppas att även jag blir klokare med åren. Jag vet att det viktigaste i mitt liv är de som jag behöver för att må bra, de andra kan ägna sig åt annat. Fast de som är mig nära och kära är ju oftast valda för att jag vill ha dem i mitt liv. Dock betyder inte det att allt alltid är klart, jag tampas också med mer eller mindre jobbiga saker/situationer både som mamma/maka/syster/dotter/vän/arbetskamrat/kund/åskådare osv. Även jag bör och ska arbeta vidare för att jag ska må bra. Det skapar vi tillsammans <3
Det var bara en liten tanke från mig innan sänggående.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: