En för mig stark text

Lotta är en av de första som utfört en Aspire här i Sverige, bor numera utomlands och har mycket erfarenhet som hon delar med sig till oss som är nya. Väldigt positivt och viktigt att få möjlighet till den stöttningen.

Hon är även bloggare och har skrivit ett inlägg som stämmer så bra på min upplevelse om min kropp och fight mot fetman.

Här citerar jag ett inlägg: 

Mitt hus och min vän

Sedan 20 år, har jag tillbringat mitt vuxna liv att bygga huset jag vill leva i.

Jag har gjort allt själv och jag tog min tid. Eftersom jag inte har alltid vetat hur man gör det, resultatet blev nästan bortom all restaurering. En hel del saker var fel.

En stor hål i fasaden på översta våningen orsakade det att regna in och som förstörde isoleringen.Det svällde med fukt och det fanns sprickor i avfasade. Jag är ingen rörmokare så fanns det rör som läckt ut hela tiden. Det gjutna och huset började falla sönder. Jag satte en spik här och där, och fast det tillfälligt. Jag tyckte inte det alls och bara blev ledsen när jag såg huset. Men jag var tvungen att bo någonstans, och detta var mitt hus.

En dag började huset att brinna.Det fanns inget jag kunde göra själv, och det var så nära att allt brann ner! Jag fick hjälp från min bästa vän för att släcka branden och att börja bygga huset igen.Min gode vän är utmärkt att förhindra nya bränder! Alltid står vid min sida, nu när jag lärt hur man bygger ett hus som kommer att pågå.

Jag lär mig, men det tar tid. Jag vill ha en trevlig byggnad, en kvalitet hus!

Andra människor som har gått igenom samma sak är kanske lättare att lära? De kan säga adjö till det gamla vän tidigare. Klara sig själva, och har en "fungerande hus" som de kan bo i.

Jag är lite långsammare och jag behöver mer tid att lära sig. Och kräver mer råd och stöd när det gäller denna konstruktion.

Min kropp är byggnaden, Aspire Assist är vän.

Nedan adress finns texten på hennes blogg. Tack Lotta att jag får låna denna av dig!!



https://aspirewithlotta.wordpress.com/2016/04/09/my-house-and-my-friend/
Kategori:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: