Legoland en fin sommardag

Även denna morgon startades med en hotellfrukost och det är ju så himmelskt gott. Barnen har så många alternativ att välja på, men ändå är det oftast bara ett fåtal som väljs ut att mumsa på. Det var ganska livligt i restaurangen vi gick till och det trängdes i pannkakskön, men det är sånt som livar upp stämningen eller hur? När vi kom ut från "vår" restaurang märkte vi att den dörr som Christel tidigare undrat om det var frukostsalen just var den del där vi skulle sitta. Där var stämningen lugn och fin ;) Dit kommer vi troligen gå imorgon.
 
Bianca var i alla fall nöjd med frukosten och både hon och Linnea gillade pannkakorna! 
Christel och Linnea och gräddar sina små pannkakor eller som jag säger, plättar. Man måste ju fylla magen om man ska orka en heldag på Legoland, det var vår tanke. 
 
 
 
Bilden nedan är från receptionen och entre på Hotell Legoland, därinne kan barnen leka, rita på en megastor svart tavla och titta på film. Överallt har de barnen i fokus. Det finns Lego på väggar och golv, lekplatser och hörnor i de flesta vråer. Fantasin tycks aldrig ta slut. Även vi vuxna blir helt saliga över att bara ens gå in i entren.
 
 
 
Vi startade dagen med att få träffa pressansvarige på Legoland, Jonas Söndergård. Han guidade oss runt i parken och avslutade vid pingvinerna vid Polar Land. Där såg vi dessa underbara djur simma och trampa runt, de är helt bedårande. Se så närma Bianca kunde komma dessa fina pingviner. Detta var platsen där vi senare skulle träffas för en lunchbuffe bestående pizza och pasta i mängder.
 
 
 
 
 
 
 
Våra barn var väldigt ivriga med att komma runt i parken och var nästan hela tiden steget före oss, så spännande för dessa 7-åringar. Tänk om man hade haft deras energi om dagarna, då lovar jag att jag inte hade haft samvete för all buffémat jag tryckte i mig. Flickorna springer framför Draken som de åkte så många gånger.
 
 
 
 
Vi avverkade många olika attraktioner under dagen såsom Draken, Kålormen, Grodan, Lego Safari, Lego tåget, Monorail, Timber ride och så har jag säkert glömt flera. Vissa karuseller va mer populära än andra och det var Grodan, Kålormen och Draken. Vi köpte ett kort som togs under åkturen på Draken. Ärligt talat ser man inet riktigt klok ut när man skriker på det viset.
 
 
 
I flera timmar åkte barnen även med Saga och Saga som är döttrar till Maria och Camilla, Tjejerna hade jättekul tillsammans denna soliga och varma dag på Legoland. 
 
 
 
 
På eftermiddagen kom det upp moln som ganska snabbt flög förbi, eller var det så att de låg runt Billund och inet riktigt vågade komma nära alla dessa lyckliga och småbusiga barn? Bilden nedan är från himmeln när vi lämnade Legoland efter närmare 7 timmar i parken, men inget regn kom trots dessa tunga och ganska mörka moln. Vi hade väntat med att hämta ut våra glassar för att avnjuta dem på vägen mot hotellet, det var en jättebra ide tyckte både barnen och vi. 
 
 
 

 
 
 
 
 
En liten mordotterbild på vår mordotterresa är väl ett måste? Jag tycker bakgrunden är så fin, både rhododendronbusken i all sin blom och hängbjörken som faller så vackert. Hela området där Lalandia ligger är lummigt och möjlighet till skugga finns på flera ställen en sådan här varm dag. Man (åtminstone jag) är ju aldrig fullt nöjd med ett foto av sig själv, men denna bilden är fin på oss tillsammans. Bilden betyder för mig KÄRLEK och kärlek är i högsta grad fint. Har man samtidigt kul blir det ännu mer påtagligt.
 
 
 
 
 
På tal om att bli nöjd med ett foto, jag tycker att Christel är superfin på fotot jag tog på Monorail, det glänser av glädje kring henne, eller hur? Kameran i högsta hugg, som inte är särskilt ovanligt på denna resa utan typ ett måste om man ska fånga så många underbara ögonblick som detta. Solen lyser, himmeln är beklädd med små, välbehövliga och fluffiga moln. Hon är avslappnad och skiner ikapp med både sol och det den tjusiga gula vagnen.
 
 
 
 
 
När man är på Legoland måste man ju bara ta en sväng i LEGO-shoppen, där finns allt lego och tillbehör du kan tänka dig. I entren träffade B på sina vänner i LEGO friends och kom stolt ut med flera påsar tillbehör till sina Friends Lego som hon har hemma. Vilken dag, vilka fina kvinnor och barn jag fått spendera min tid med här på Billund Resort. Imorgon är en ny dag med förväntnsfulla barn och vuxna, vi ska nämligen till Zoo och se våra favoritdjur. Bianc vill inte hem, hon tycker vi kan bo här framöver för då har man så nära till allt skoj man kan tänkas ha som barn. Jag håller med henne, det är jättebra här för barn, allt är anpassat för barnen och de mår så bra. 
 
 
 Jag får ju inte glömma den coolaste hövding långöra, han var verkligen jätterolig mot barnen. 
 
 
 
 
 
 
 
Kategori:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: