Polen till sommaren?

Japp nu är det dags för tävling i bloggbussen 2015 som denna gången bär mot Polen tillsammans med Stena Line. Tänk vad underbart att kunna spendera lite mer tid i Polen med barn.
 
 
Vilka tankar och funderingar har jag och du kring Polen och att semestra där?. Själv har jag åkt till Polen 2 gånger, varav den första resa 2005 var en 24-timmarsresa med fokus fest på båtresan. Den andra gången var 36-timmarsresa sensommaren 2014 med många fina tjejer. 
 
 
Min uppfattning om Polen har alltid varit väldigt grå och röd. Tankar om en massa smutsiga och gråa fabriker och fördomar om att alla polska kvinnor färgar håret illrött eller gult blonderat. Då jag egentligen bor ganska nära Polen har det ändå pratats en del om detta ämne. Att alla inbrott när vi var i tonåren var pga polacker som åkte över till Blekinge och Sverige, de senare åren har det förändrats till ett arbetsamt folk inom särskilt byggbraschen. Ska man skämmas eller bara tänka att man lär så länge man lever? Fördomar uppstår väl som oftast pga. okunskap och rädslor? Jag kör på det sista!
 
När jag var iland i Polen upptäckte jag att det fanns en värld utanför de gråa fabrikerna. Vi var i Sopot och upplevde den underbart fina sandstranden, fina arkitekturen, spakulturen, de stora fina shoppingcenterna, servicekänslan hos personalen och den goda maten. Den resan gav mig mersmak att kunna stanna lite längre för att uppleva mer av det vi guidades i. 
 
 
 
 
Ombord på båten fanns möjlighet till att njuta av SPA
 
 
 
Det finns givetvis mycket mer att upptäcka och det får vi försöka med på kommande resor, varför inte
LOOPY´S WORLD  (lekland), EXPERYMENT, KARAMELLTILLVERKNING, GDANSK ZOO, AQUAPARK.
Du kan få mer inspiration genom att kika in hos Stena Line  på bilder, film och deras fina information om resmålen.
 
 
gdansk-zoo
 
 karamelltillverkning-gdansk
Bilderna är lånade av Stena Line
 
 
Hur är dina tankar om Polen? Har du varit där eller önskar du att du kunde få uppleva Polen?
 
Jag kan glädja Dig med att du som min läsare får 25% rabatt på en resa till Polen genom att använda dig av bokningskoden BLOGGPOLEN när du gör din bokning. 
OBS! 
Erbjudande: 25% rabatt på Prova på Polen, t/r Karlskrona - Gdynia inkl del i hytt. Stanna upp till 3 nätter iland. Uppge erbjudandekod BLOGGPOLEN för att erhålla rabatten. Rabatten avser inte miljötillägg. Boka i perioden 24/4-30/06  och res i perioderna 24/4-30/06  samt 1/9-6/12.
 
Vet du om att ombord så har  Stena Line shopping  med fina priser?
 
 
1 Ylva :

skriven

Ja, visst var det en härlig resa och en verklig ögonöppnare. Så trevligt folk och fina ställen. tänk att allt detta gömt sig så länge bakom järnridån, men nu är det bara att åka dit och njuta. Lycka till i tävlingen! /ylva.

Svar: Tack så mycket!
Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: