Ett dygn i Köpenhamn

Varför tog det då lång tid innan jag kom till Köpenhamn som vuxen. Fatta att tåget bra tar 2.5 timme dit. 

I alla fall blev det ett besök nu. Jag har fått uppleva så mycket på ett dygn så jag tror inte att allt kommer att kunna berättas i ett enda inlägg.

Såklart börjar jag med att berätta från början. Ammie hade fixat så goda tunnbrödsrullar till oss för tågresan västerut.


Bara det att komma fram till detta vackra stationshus. Det känns som man kommer till en annan tid.


Igår bokade jag av det första hitellet som jag bokat och jag är så glad att vi hittade Urban House som ligger granne med Centralstationen.
Allt var så smidigt och avslappnat på det hotell/hostel och jag kan varmt rekommendera hotellet pga. läget och priset för den som inte strängt behöver lyx till sin övernattning.


Fastän att det är ganska spartanskt blir det väldigt laidback, mysigt och man känner sig bekväm och hemmastadd, jag vill tillbaka och det snart.






Innergården med sommarvärmen som vi har lockar ju med ett glas rose eller två.




Kategori:

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: